Leveranciers

A|Club nieuw puntenspaarsysteem

In alle Accor Hotels kunnen gasten sinds 15 september punten sparen via de zogeheten A|Club, een puntenspaarsysteem.

Het gaat hierbij om meer dan tweeduizend budget- en luxehotels in negentig landen, die van Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis en de All Seasons. A|Club komt hiermee tegemoet aan de behoeften van een steeds meer gesegmenteerd en mobiel klantenbestand dat vraagt om persoonlijke benadering. Het systeem werkt volledig online, zodat leden overal gebruik kunnen maken van een gepersonaliseerde dienstverlening.

Aanmelding
Gasten kunnen zich na één overnachting aanmelden in een Accor Hotel of via de website www.a-club.com. Met elke nacht die zij daarna doorbrengen in ? van de deelnemende hotels, kunnen ze punten sparen en profiteren van exclusieve voordelen. Afhankelijk van het aantal overnachtingen of aantal punten dat zij jaarlijks verdienen, krijgen gasten een upgrade naar een hogere klasse. Met elke upgrade groeit het aantal punten aanzienlijk.

Inwisseling
De verzamelde punten zijn in te wisselen voor geschenkbonnen die het hele jaar door in de Accor Hotels kunnen worden gebruikt. Ze kunnen ook worden gebruikt bij Accor-partners als Club Med en Europcar of worden omgezet in frequent flyer miles van de luchtvaartmaatschappijen Air France KLM, British Airways, Delta Airlines, Lufthansa, Singapore Airlines, Thai Airways, US Airways en Quantas.

Eenmaal verdiende punten blijven altijd geldig, op voorwaarde dat het lid jaarlijks minimaal één nacht doorbrengt in één van de deelnemende hotels.

Stimulans
A|Club combineert en vervangt tegelijk de bestaande loyaliteitsprogramma's van de Accor Groep en zal de voorkeur voor de Accor-merken helpen versterken. Net als de marketinginitiatieven, de boekings-, verkoop- en distributiesystemen en prijsstrategie van de hotelgroep, helpt A|Club de groei van Accor te stimuleren. Doelstelling is om binnen drie jaar vijf miljoen actieve leden te hebben.