KHN maakte gisteren tijdens Gastvrij Rotterdam bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. Begin 2018 wordt BookDinners richting de Nederlandse consument gelanceerd. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "Het is een platform voor en door restaurants."
Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "De bestaande reserveringsplatforms hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee, maar er is wel behoefte om als horeca weer zelf de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants."
Pak de regie over je reserveringen
Hij vervolgt: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kun je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer."
BookDinners: van, voor en door restaurants
Restaurants die deelnemen kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand. Restauranthouders kunnen de data die zij via BookDinners verzamelen, zelf benutten om hun band met de gast te versterken en op die manier hun horecazaak nog succesvoller te maken. "Onze gezamenlijke ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn."
Over BookDinners en haar partners
KHN werkt voor dit initiatief samen met SHK (Samenwerkende Horeca Ketens),CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNext Table, Stardekk, BonChef.nl, Formitable, WeReserve en Resengo.

