Horecavakblad Entree Magazine is de komende jaren de officiële mediapartner van Bocuse d'Or Nederland. Tijdens horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam in de Ahoy ondertekenden de twee partijen een overeenkomst. De samenwerking geldt in elk geval voor een periode van twee jaar.
Beide partijen hebben er goede verwachtingen van. Jonnie Boer, voorzitter van Bocuse d'Or Nederland en eigenaar van De Librije***: "Talentontwikkeling en kwaliteitsverbetering, waar Bocuse d'Or Nederland voor staat, zijn enorm belangrijk voor de goede reputatie van Nederland in de culinaire wereld. Wij hebben de knowhow, Entree de instrumenten en het netwerk om de doelgroep te bereiken." Iris Kranenburg, hoofdredacteur van Entree Magazine, bevestigt dit: "Als vakblad willen we in print en online het inspirerende, informatieve hart zijn van de dynamische Nederlandse horeca. Dit partnerschap sluit goed aan bij die ambitie. We ondersteunen van harte de doelstellingen van de Bocuse D'or-competitie."
'Olympische Spelen onder koks'
Bocuse d'Or Nederland gaat iedere twee jaar op zoek naar geschikte kandidaten om Nederland culinair te vertegenwoordigen tijdens de Europese finale en wereldfinale van Bocuse d'Or. Dit gebeurt aan de hand van een voorronde bij het Innovation Center van FrieslandCampina en Nederlandse finale tijdens Gastvrij Rotterdam. De wereldfinale vindt eens per twee jaar plaats in Lyon. Daarmee is deze competitie, ook wel 'de Olympische Spelen onder koks' genoemd, een internationale zoektocht naar talentvolle chefs. De culinaire wedstrijd werd gecreëerd door Paul Bocuse in 1987.

