Timo Stemerdink en Tom de Rooij zijn met hun Bar O de winnaars van de Nationale RestaurantPITCH. Dit betekent dat zij hun concept mogen gaan uitwerken tot een pop-uprestaurant op de komende Horecava. Ook maken ze kans op een starterspakket om een eigen zaak te openen.
Bij Bar O ervaar gasten zelf hoe cocktails en fine-dining-barfood elkaar versterken en voor een spannende smaaksensatie zorgen. Dit maakt het concept volgens de jury uniek. "Je waant jezelf in een urban jungle", aldus een woordvoerder. "Bar O is een plek om samen te komen, te genieten van verrassende combinaties tussen cocktails en gerechtjes - denk vis, vlees, vegetarisch of sustainable - of gewoon om gezellig te borrelen."
De wedstrijd
Initiatiefnemers van de Nationale RestaurantPITCH zijn Horecava, Lightspeed en Sligro. In mei deden zij een oproep aan iedereen om creatieve ideeën voor een pop-uprestaurant op de Horecava in te zenden. Met deze wedstrijd willen zij vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers inspireren en talent een kans bieden om een idee om te zetten naar een concreet plan.
Woensdag 23 augustus pitchten 5 kandidaten/koppels hun idee voor een panel van 3 experts: Michiel van der Eerde (ZUID/BAUT), Saskia Post (PostverkadeGroepBV) en Maikel Lindewegen (402). Deze jury beoordeelde de plannen op zakelijke kwaliteit en haalbaarheid. Ze was enthousiast over alle finalisten, maar koos uiteindelijk voor het voorstel van Timo Stemerdink (links op de foto) en Tom de Rooij. (Van der Eerde stemde niet mee omdat Stemerdink en De Rooij 2 (oud-)medewerkers van hem zijn.) Horecava, Lightspeed en Sligro ondersteunen de beslissing volledig. Bekijk hier in 1 minuut hoe de jurydag verliep.
Lindewegen: “Timo en Tom hebben een ijzersterk en vernieuwend concept, en hebben beiden commercieel talent. Dit geeft ze de wind in de rug bij hun eerste zaak!” Post: “Het was een dag vol energie, met spannende pitches en een rijke variatie aan interessante concepten."
Vervolgtraject
Onder begeleiding van Van der Eerde, wordt Bar O de komende maanden uitgerold en komt het restaurant dus tot leven op Horecava 2018. Ook de overige juryleden alsmede partners ondersteunen vanuit hun eigen expertise bij het ondernemersplan en bij alle aspecten in de dagelijkse bedrijfsvoering om van het pop-uprestaurant een succes te maken.
Carlijn Groen-Wijnmalen, exhibition manager Horecava: “Middels vlogs en updates nemen we het publiek mee in het voortraject. Wekelijks delen we tips & tricks over het ondernemerschap via de website van Nationale RestaurantPITCH, Facebook en Instagram, met de hashtag #NRPITCH.”

