Mie Like Franchise lanceert de nieuwe, Aziatische fastservice- en franchiseformule WOK&. Het is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten, en met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Daarnaast werkt WOK& als eerste in Nederland volgens de nieuwste eisen van de franchisewetgeving.
Oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen (op de afbeelding) combineren bij WOK& de snelheid van fastservice met de behoefte van jongeren aan gezond fastfood. Binnen 2 minuten bereiden de medewerkers een verantwoorde maaltijd voor de ogen van de gast. Hierbij ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van onnatuurlijke E-nummers en het beperken van suikers en zout. Het principe van fastservice blijft daarnaast vooropstaan.
Het assortiment bestaat uit zo'n 25 componenten: wokgerechten met noodles, rijst en salades zijn te bereiden in combinatie met vis, vlees, vegetarisch en veel groenten. De eerste WOK&-stores openen onder andere in Rotterdam en Nijmegen. Bovendien hebben diverse geïnteresseerde franchisenemers zich al gemeld en zijn er verschillende, potentiële locaties in beeld.
Maatschappelijk
Het &-teken in de naam WOK& wijst volgens de oprichters op 'de toegevoegde waarde van de franchiseformule'. "Naast eerlijkheid over het natuurlijke Aziatische eten, is maatschappelijke betrokkenheid een essentieel onderdeel. Het volledige team van een store zal dit in de lokale omgeving tonen door verschillende activiteiten te ondernemen. Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.”
Daarnaast is totale bevlogenheid een must voor iedereen die bij WOK& werkt. Daarom worden alle franchisenemers en medewerkers periodiek getraind in communicatie- en salesvaardigheden.
Franchisewetgeving
De manier waarop Mie Like Franchise met haar franchisenemers omgaat, is volgens de oprichters ook vernieuwend en een grote stap vooruit. "WOK& voldoet namelijk aan de meest recente eisen van de franchisewetgeving. We zijn ons bewust van onze zorgplicht en onderschrijven een evenwichtige relatie alsook eerlijke communicatie. Het franchisemodel zien we als een partnerschap in plaats van een groeimodel. Op een dergelijke manier samenwerken maakt iedereen sterker."
Ludwig & Van Dam
Bij het opstellen van het franchisemodel van WOK& is nauw samengewerkt met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Dit kantoor is gespecialiseerd in franchising en is marktleider op dit gebied sinds 1996. Advocaat Maaike Munnik: “WOK& kiest er bewust voor om te werken langs de lijnen van de Nederlandse FranchiseCode. Dat staat in feite haaks op de algemene opvatting onder diverse franchisegevers. WOK& is daarom echt aan te merken als een pionier op dit gebied."
Advocaat Alex Dolphijn van Ludwig & Van Dam is al lange tijd ook verbonden aan Entree Magazine en schrijft momenteel elke maand een bijdrag voor de rubriek Deze Maand.

