RAI Langfords in Amsterdam, de uitgeverij van onder meer het horecavakblad Proost!, neemt met ingang van 1 september Horeca Entree over van B+B Vakmedianet in Veenendaal.
Met de overname van Horeca Entree versterkt de vakbladuitgeverij haar concurrentiepositie op de horecamarkt. Proost! en Horeca Entree zullen naast elkaar verschijnen, elk twaalf keer per jaar en daarbij hun eigen karakteristieke look and feel behouden. Horeca Entree verschijnt dit jaar nog een paar keer extra.
RAI Langfords-directeur Ron Brokking: "Horeca Entree bestaat bijna dertig jaar, is onlangs volledig gerestyled en beschikt over een meer dan goede reputatie in de sector. De uitgave gaat zich richten op de HR-markt (Hotel-Restaurant)en sluit daarmee goed aan op Proost!, dat de zogenaamde natte horeca (café) tot haar doelgroep mag rekenen. De nieuwe combinatie, die zich ook digitaal via internet sterk manifesteert, heeft een goede aansluiting bij diverse gespecialiseerde vakevenementen en vakbeurzen. Ze bedient daarmee de gehele horeca van vakinformatie. Met de overname ontstaat er een interessant alternatief voor zowel lezers als adverteerders in de horecaomgeving."
Het verkoop- en redactieteam van Horeca Entree maakt onder de coördinerende leiding van hoofdredacteur Marjon Prummel de overstap naar RAI Langfords. Dat geldt tevens voor de aan de titel verbonden freelance medewerkers. In de nieuwe combinatie zal Marjon Prummel verantwoordelijk zijn voor de redactie en Tom Fikkert voor de commercie.
De verkoop van Horeca Entree is volgens Ruud Bakker, directeur van B+B Vakmedianet, een direct gevolg van de nieuwe uitgeefstrategie die zich toespitst op de kleinere verticale vakbladen op onder andere het terrein van techniek en in de zorgsector.

