Eigenaar Wai Man Lo van restaurant Indonesia opent een pop-uprestaurant aan de Coolsingel in Rotterdam. Eind vorig jaar sloot de eigenaar het restaurant om zich met nieuwe dingen bezig te houden. Zodoende opent hij nu een pop-uprestaurant en kiest hij voor de uitrol van de formule.
Vanuit de pop-up locatie serveert de familie de kwaliteit van gerechten die ze ruim 40 jaar serveerden. Vanaf nu worden de gerechten ook bezorgd door Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Uber Eats en Foodora. Na een proefperiode zal een groter dekkingsgebied worden aangedaan door een eigen bezorgdienst.
Franchise
De ambities zijn groot. Kleine eethuizen, zogenaamde Warung Kopi's, worden in Nederland uitgerold als eigen bezorgwinkels of op franchise basis. Deze uitrol van fast casual-eethuizen zal gepaard gaan met een bredere verspreiding van de kwalitatieve Indonesia gerechten in groothandels, supermarkten en in kwaliteitshoreca. Met dit franchiseconcept heeft Indonesia haar zinnen gezet op een hogere standaard van authentiek Indonesisch eten in de horeca én bij de mensen thuis.
Over Indonesia
De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. In 2016 verkochten zij restaurantketen Satebar. Een laagdrempelig eetconcept wat in 2005 werd gestart als een enkele zaak en uitmondde tot een keten van acht vestigingen in vier steden. Na een korte pauze is Restaurant Indonesia helemaal terug van weggeweest.

