The Food Spot aan de A2 is vier maanden geopend en maakt een balans op: zo wil het meer snelwegpubliek trekken.
Dat meldt Out.of.Home Shops. The Food Spot wil met eetgelegenheden, als Subway, New York Pizza, Wok To Go en enkele restaurants, op drie verdiepingen diverse doelgroepen uit de omgeving aanspreken, zoals automobilisten van de snelweg en bewoners en kantoorpersoneel uit Leidsche Rijn.
Dat verloopt volgens Floris Roord van Projectontwikkelaar TCN alleszins goed voor een volledig nieuw concept, maar er zijn zeker ook nog verbeterpunten.
Snelweggasten
"Het concept van The Food Spot, met een grote concentratie horeca op een dergelijke plek, blijkt succesvol en leent zich voor herhaling. Toch trekken we nog te weinig gasten vanaf de snelweg."
"De ervaring van de huurders is dat dit aandeel op maximaal vijf tot tien procent ligt en dat kan dertig procent zijn. Daar ligt voor ons een uitdaging.
Zichtbaarheid
Hij is van mening dat er nog te weinig parkeervoorziening is en dat de zichtbaarheid vanaf de snelweg niet optimaal is. "Het is een must om bij de locatie voldoende zichtbaarheid vanaf de snelweg te hebben. We gaan er nu bij de gemeente op aandringen om extra parkeerfaciliteiten te realiseren."
"Indien de traffic vanaf de snelweg achter blijft, dan zullen we bij de gemeente aandringen op een reclamemast."
Bron: Out.of.Home Shops.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

