Heineken een goed half jaar achter de rug. Zowel de winst als de omzet namen in de eerste helft van 2017 toe.
Dat maakt de bierbrouwer maandag 31 juli bekend. De omzet groeide met 5,7 procent naar bijna 10,5 miljard euro, tegen 10,1 miljard euro een jaar eerder.
Positief
Topman Jean-François van Boxmeer: “We hebben in het eerste halfjaar sterke resultaten geleverd. Alle vier de regio’s hebben positief bijgedragen aan de groei in afzet, opbrengst en bedrijfsresultaat.”
Winst
Ook de winst is fors gestegen. 440 miljoen euro tegenover 296 miljoen euro in 2016. In totaal brouwde Heineken in het tweede kwartaal 57,4 miljoen hectoliter bier, tegen 53,5 miljoen een jaar geleden.
Alcoholvrij
In Europa, de grootste markt voor Heineken, was er ook meer dorst naar bieren van de brouwer, geholpen door het warme zomerweer in de regio en de lancering van Heineken 0.0. Maar ook in de andere regio’s was voor Heineken sprake van groei. Daarbij profiteerde het concern ook van prijsstijgingen in landen die te boek staan als grote afnemers als Mexico en Nigeria.
Toekomst
Boxmeer over de toekomst: “Hoewel de economische omstandigheden waarschijnlijk volatiel blijven, zijn onze verwachtingen voor het volledige jaar onveranderd.''
