De uitreiking van de verkiezing Beste Strandpaviljoen, die voor de tiende keer door brancheorganisatie Strand Nederland werd georganiseerd, leverde vandaag elf winnaars op. ’t Badhuys op Vlieland werd benoemd tot Beste Strandpaviljoen 2017 en Paal 14 in Katwijk tot Beste Nieuwkomer 2017. Lees verder voor de overige winnaars.
Vandaag werden bij strandpaviljoen De Waterreus in Scheveningen de winnaars van de jaarlijkse verkiezing Beste Strandpaviljoen 2017 bekendgemaakt. Grote winnaar was ’t Badhuys op Vlieland, onderdeel van Westcord Hotels van horecaondernemer Harry Westers. Het publiek en de vakjury konden niet om ‘t Badhuys heen. De zaak bestaat al sinds 1995, maar opende afgelopen april een volledig nieuw paviljoen. Veel lof was er voor het moderne interieur met industriële elementen, het duurzame karakter, de aandacht voor een schone omgeving en de goede service.
Beste Nieuwkomer
Paal 14 uit Katwijk werd Beste Nieuwkomer 2017. De zaak bestaat al een paar jaar als seizoenbedrijf, maar de familie Grimbergen opende dit jaar een nieuw jaarrondpaviljoen.
Alle winnaars
Naast de titels Beste Strandpaviljoen 2017 en Beste Nieuwkomer 2017 werden nog meer winnaars bekendgemaakt. De volledige lijst:
* Beste Strandpaviljoen: 't Badhuys op Vlieland
* Beste Nieuwkomer: Paal 14 in Katwijk
* Meest Duurzaam: Sjoerd op Ameland
* Schoonste Strandpaviljoen: Beachclub Perry’s in Scharendijke
* Beste Zoetwaterpaviljoen: Sunrise in Best
* Beste van Zeeland: Dok 14 in Cadzand
* Beste van Zuid-Holland: Het Strand in Katwijk
* Beste van Noord-Holland: Zilvermeeuw in Egmond aan Zee
* Beste op de Waddeneilanden: ’t Badhuys op Vlieland
* Populairst onder Belgen: De Zeemeeuw in Noordwijk
* Populairst onder Duitsers: Paal 17 op Texel
Meer strandhoreca
Het gaat goed met de Nederlandse strandhoreca. Dit jaar groeide het aantal paviljoens tot 322. Het is voor het eerst dat er meer jaarrondpaviljoens op het strand staan dan seizoensbedrijven die voor de winter worden afgebroken.
Over de verkiezingen
De verkiezing is een initiatief van Strand Nederland en wordt ondersteund door de volgende partners: stichting Nederland Schoon, Koninklijke Horeca Nederland, NBTC Holland Marketing en horecavakblad Entree. De prijzen zijn toegekend op basis van 18.500 publieksstemmen en een aantal mystery visits. Deze visits werden afgelegd door publiek en een vakjury die bestaat uit afgevaardigden van de partners. Alleen bedrijven die lid zijn van Strand Nederland en KHN konden genomineerd worden.








